vrijdag 14 oktober 2016

Herfst vakantie en nu?????

Vanaf vandaag begint hier de herfst vakantie.

Net als je als ouder alles weer lekker op de rit hebt. En de slag van vroeg opstaan, aankleden, snoetjes poetsen, ruzie's sussen, broodjes smeren, samen ontbijten, veters strikken, tas inpakken en naar school brengen weer onder de knie hebt. Dan ineens is daar weer die herfst vakantie.

Gelukkig heb ik voor jullie alvast een wat leuke activiteiten in de agenda gezet. No worries dus. 

Tijd om volledig te panikeren heb je niet. Want er is vast weer van alles leuks te doen en beleven. Echt uitslapen zit er dus niet in

Zaterdag 15 Oktober Zapp Sport de battle met Candy Jacobs en Douwe Macare


Zaterdag ochtend bijvoorbeeld is het tijd voor Zapp Sport. Met deze keer de battle Skateboarden. Iets waarvoor ik dus absoluut mijn bed uit kom. En als ik kinderen zal hebben plakte ik ze in dit geval alvast met hun neusje tegen de televisie. Om ze vervolgens met hun skateboard naar buiten te sturen.



Skateboarden de battle op zich is al leuk, maar toen ik hoorde dat Candy Jacobs mee deed in deze aflevering stuiterde ik van enthousiasme. Candy die ik twee weken geleden tijdens het NK skateboarden nog ontmoette en met wie ik gezellig even een tijdje zat te kletsen, leert in deze aflevering drie stoere meiden hoe ze moeten skateboarden. 

Van de week mochten we alvast een sneak preview zien van wat er tijdens de aflevering voorbij komt. Vol enthousiasme en met een big smile doet Candy haar ding. En ik heb nog maar 1 wens....inderdaad skateboard les van Candy. Wie weet!!

Afbeeldingsresultaat voor Candy Jacobs


afbeelding verkregen via candyjacobs.com

Candy leert de meiden skateboarden, maar ook vallen. Ze leert ze omgaan met hun boardje en welke been ze voor moeten zetten. En dat terwijl Douwe Macare voor de jongens in de bres springt. Echt onwijs leuk om te zien. Zaterdag ochtend om 8.45 uur klaar zitten dus. Doen hè...Oke top!!!

En terwijl jouw kroost nu klaar gestoomd is en zich vol enthousiasme storten op alles wat rolt, neem je ze lekker mee naar een skatepark in de buurt in dit geval is dat het Colosseum in Groningen. Wanneer je iets meer uit de richting een leuk park wilt bezoeken is area 51 wellicht een leuke optie. Maar ook het SPU is een echte aanrader. En deze het Burnside skatepark in Deventer kan binnenkort een bezoekje van mij verwachten. En wat dacht je van het Ladybird in Tilburg..Ik zeg gaan.



Enfin dat is alvast 1 dag die tot de nok gevuld is met sport. Welldone !!!


Zondag 16 Oktober


Vooruit op zondag mogen we uitslapen...maar niet te lang want het schijnt gewoon heerlijk weer te worden. Volle bak genieten dus en lekker naar buiten.De tuin winter klaar maken is een optie. We hoeven per slot van rekening ook niet elke dag een activiteit op te zoeken die geld kost. Een dagje flink besparen is ook wel eens leuk. Hijs je kroost in een oude spijkerbroek, en ga lekker aan de slag. De glijbaan bijvoorbeeld, die kan een flinke schoonmaakbeurt gebruiken voordat hij de schuur in gaat.

Maandag 17 Oktober Lief klein Konijntje


Kijk ik heb ook een hele zachte kant. Dus naast als dat skateboarden en bmx-en schuilt er ook iets zoets (en zachts) in mij. Een dagje met je kleinste spruit naar het Nijntje Museum in Utrecht bijvoorbeeld. Ik zal er mijn hand niet voor omdraaien. Lekker low-budget, en zeker wanneer je dit in combinatie doet met een goedkoop treinkaartje. Iets waar ik de laatste tijd veel gebruik van maak zijn tickets via spoordeelwinkel.nl

Afbeeldingsresultaat voor nijntje museum utrecht


afbeelding verkregen via nijntjemuseum.nl

Jij blij, je kleintje waarschijnlijk nog blijer. En als je nou gewoon gezellig twee van die oogappels hebt, drop je de oudste met een vriendje bij het skatepark in Utrecht, terwijl jij en je jongste Nijntje aanbidder zich begeven in de wereld waar alles nog lekker aandoenlijk is. Tenzij je allergisch bent voor konijntjes natuurlijk....

Dinsdag 18 Oktober spelletjes dag.


Okè okè...het is vakantie. En omdat jij volgende week gewoon weer lekker volle bak aan de slag moet, is het wellicht verstandig een dagje bij te tanken. Geen uitstapjes voor vandaag dus. Geen ge-stress met - waar moeten we de auto parkeren? papa ik moet plassen, shit  ik ben een droge broek vergeten, en serieus ik vraag om een simpele sinas niet om de duurste champagne,  kolere wat een prijzen vragen ze hier stress.- Maar gewoon een lekker lui dagje thuis. 

Tijd om de was te doen, en er die gezellig spelletjes van vroeger bij te halen. Zoals Twister.
Twister bij ons thuis helemaal kaal gespeeld. Kaal in de zin van... er was geen enkele kleur meer te bekennen. Wij twisterden alsof ons leven ervan af hing. Van opgeven was geen sprake, vandaar dat ik nu nog zo lenig ben waarschijnlijk.

Twister staat gelijk voor uren lang speel plezier, met het hele gezin weliswaar. Want om in je eentje op dat kleed te staan terwijl de ander als een malle aan de draaischijf draait, en over ijverig het commando "met je rechtervoet op blauw" door de woonkamer bazuint,  is er werkelijk geen eer aan te behalen.

Twister moet gewoon met minimaal drie personen gespeeld worden. Spelletjes dag dus...wel zo gezellig om af te sluiten met een flinke stapel pannenkoeken. Tenminste dat deed het bij ons altijd goed.


Woensdag 19 Oktober staat in het teken van de Museum Kids week.


De museumkaart, we bespraken hem afgelopen zondag nog. Terwijl we vanuit een weekendje Eerbeek met familie onderweg waren naar het Oorlogsmuseum in Overloon. Als kind bezochten we al eens het Kröller Müller museum op de Veluwe . En ook dit oorlogsmuseum hadden we al eens aangedaan. 

Wat ik me van het Kröller Müller museum kan herinneren is de sproeier die buiten op het grasveld stond. Hoezo van Gogh joh...dit was veel interessanter. Tenminste in mijn beleving. Broertje Gerwin wist ons museum bezoek van destijds een verrassende wending te geven door prompt zijn evenwicht te verliezen en deze tegen een duur schilderij weer terug te vinden. Indrukwekkend dus op vele vlakken, maar nou net niet op het vlak waarvan onze ouders wellicht gehoopt hadden dat we er iets van opgestoken zouden hebben. 

Van het oorlogsmuseum kon ik me niet gek veel herinneren. Tijd dus om terug te gaan, vooral de broertjes stonden te popelen. Onderweg naar Overloon kwamen we tot de conclusie dat het hebben van een museumkaart best heel leuk is.

Dat je dan eerder geneigd bent naar een museum te gaan, dat je er een hoop van leert en dat het ook voor kinderen gewoon een deel van de opvoeding hoort te zijn. En dat zegt iemand die de sproeier in de tuin van het Kröller Müller interessanter vond hè. Ik bedoel maar.

Bij aankomst drukte broertje Antoine ons allemaal dit foldertje in handen. Met andere woorden doe er wat mee. Nou tot nog toe heb ik hem ingescand om er voor jullie een leuk stuk van te schrijven.

     


En nu het toch herfstvakantie is, en je van je kinderen kleine intellectueeltjes  wilt maken, voordat ze weer droge school kost voorgeschoteld krijgen is dit je kans. 

Van 15 t/m 30 Oktober is het namelijk weer de Museumkidsweek tal van Musea in Nederland staan bol van activiteiten. Onwijs leuk en zeer zeker de moeite waard lijkt mij. Wanneer je al een museumkaart hebt scheelt je dat natuurlijk weer een hoop centen. Ben je net als ik nog kaart loos maar lijkt het je wel ontzettend leuk dan kun je hier jouw museumkaart bestellen. Speciaal voor kids t/m 12 jaar is er Museumkids.nl  sleur ze gewoon lekker mee. Gegarandeerd dat er iets blijft hangen in die kleine koppies.


Donderdag 20 Oktober 100 jaar Schiphol


Van modderig weiland tot hightech luchthaven. In 100 jaar tijd is Schiphol uitgegroeid tot nogal een luchthaven. In het Amsterdam Museum kun je lekker met je pilootjes in wording genieten van alles wat de tentoonstelling 100 jaar Schiphol-klaar voor vertrek te bieden heeft.

Afbeeldingsresultaat voor 100 jaar schiphol klaar voor vertrek

Afbeelding verkregen via schiphol.nl

Vergeet die kornuiten aan het eind van de dag niet meet terug te nemen naar huis. Voordat je thuis bent is Bestemming Dromenland al bereikt. Ideaal natuurlijk want nu wup je ze lekker in bed, en maak jij je klaar voor avondje wat zal ik zeggen...Twister??

Vrijdag 21 Oktober time to relax.


Oke inmiddels zijn we half Nederland doorgereisd. Hebben we kennis gemaakt met Nijntje Pluis, hebben we doods angsten uitgestaan terwijl onze nazaten zich op enkel een paar wieltjes door een skatepark laten rollen. Hebben onze kids hopelijk iets opgestoken in dat leuke museum, en heb je nog steeds spierpijn als een malle van dat middagje twister spelen. Tijd om te relaxen dus...Stuur de kids lekker naar buiten terwijl jij de deur op slot draait, en je te goed doet aan een flink stuk chocolade. Wel ff fairtrade hè.


Zaterdag 22 Oktober Girls Night Love & Peace Edition


Zo de kids plak je dit weekend even lekker achter het behang, want nou ben jij eens even flink aan beurt. Het Skatepark Utrecht staat vanaf 17:00 centraal voor de ladies...en of je nu gewoon domweg net als ik een beginner bent op, of een een pro like Candy Jacobs hier kun je lekker aan de slag.

Heb je voor maandag weer iets te vertellen op het schoolplein, wanneer je de kids weer inlevert op school. 

Afbeeldingsresultaat voor girls night love & peace Edition Skatepark Utrecht

Afbeelding verkregen via skateparkutrecht.nl

Zie ik je daar hè???...leuk!!!!!


Jeetje en weet je wat ik nou het allerleukst vind? Je kids reizen tijdens de herfstvakantie gewoon gratis met je mee op het Kids Vrij Abonnement dus gewoon lekker gaan toch. Hoppa de weide wereld in.

FIJNE VAKANTIE !!!! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten