zondag 4 september 2016

Tattooed moms deel 2!!!

Tattooed moms


Enkele weken geleden schreef ik hier een stukje over tattooed moms. Over de leuke bijkomstigheden die je als getatoeëerde moeder hebt of kunt hebben. Lees hier alvast dat stukje alvorens je als een malle in deze nieuwe post duikt.

Dan wacht ik even......Oke fijn dank je wel. Was leuk hè? Vooral dat stukje over die familie foto's waarin zij zichzelf op haar eigen unieke manier presenteert. Erg leuk vind ik het nog steeds.

Verslaafd aan inkt?


Nou had ik al een tatoeage of twee verspreid over een dikke vijf jaar, dus over een verslaving valt nog niet te spreken. Men spreekt pas over verslavingen - en nu moet ik eerst even googelen- als je niet meer zonder kan. E Voila!!!

Niet meer zonder kan? Oke... zonder in de zin van??? Ik ga dood als ik niet NU nieuw inkt ga halen? Of, ik raak volledig in paniek als mijn saldo voor een nieuwe tattoo niet toereikend is?? 

Bovenstaande scenario's zijn voor mij niet van toepassing en ik hoef ook echt niet elke drie maanden een nieuwe tattoo, gewoon om het te hebben. 

Integendeel zelfs. Mijn nieuwste aanwinst heeft zeker zo'n drie kwart jaar in mijn hoofd gezeten en de laatste tattoo liet ik zetten in 2012 dus ik bedoel maar. 

Origineel


Daarbij komt dat ik iets tegenkomen moet waarvan ik denk..."Ja dat is het, heeft het een betekenis...?? Nee, eigenlijk niet, ik vind het gewoon vet, en niemand op deze aardkloof loopt er mee rond. " Dus doen? ja doen". 

Zo gaat dat in mijn koppie. Ik heb werkelijk een hekel aan infinity tattoo's sorry for that. Maar wees godsamme eens een beetje origineel lieve mensen. Infinity for crying out lout, dat is het zelfde als wanneer je tenminste drie kinderen uit één gezin allemaal dezelfde naam geeft. 

Ach ja...want het hoort zo hè, grootvader heette ook Willem dus ja ...en wij vonden Jan - Willem ook wel erg leuk, en Willemien, Willemien is echt de bom, en toen Kees-Willem geboren werd. Toen ja...Ach gossie Kees -F*cking -Willem.  

Bij sommige mensen ontbreekt het puntje originaliteit een beetje, niet dat het verder iets uitmaakt, maar van cruciaal belang is het wel. 

Oke..genoeg geklaagd, we gaan weer vrolijk verder. Er zijn mensen die in mijn ogen een meer dan geniale portie creativiteit bezitten. Geloof mij...ik ben creatief- als het mij uitkomt- origineel kan ik ook best zijn, maar geniaal op dat gebied, nee dat ben ik niet.

Ik heb een grafische achtergrond, zit op het puntje van mijn stoel wanneer er een documentaire van de Belgische mode ontwerper Raf Simons - welke jarenlang creatief directeur bij Christian Dior geweest is- voorbij komt, en heb absoluut oog voor detail. 

Ik kon het woordje origineel uitgevonden hebben, het lijkt een soort van in me te zitten. Originaliteit vind ik zo ontzettend belangrijk. Of het nou in geboortekaartjes, tattoo's of weet ik veel wat zit...bij mij heb je automatisch een streepje voor als je die gave hebt. 

Als kind al dacht ik bij het maken van een werkstukje "Jezus kunnen we niets leukers bedenken dan dit", beteuterd stond ik dan te kijken, als ik te horen kreeg dat we ons echt aan het idee van de juf moesten houden. Ik gilde van binnen....en ging veel liever zelf aan de slag. 

Origineel moeten de tattoos dus ook zijn. Ik had er eentje in mij hoofd, en in no time stond hij op papier.


  



Twee weken geleden maakte ik een afspraak bij Paul van der Zwaard, eigenaar van Smooth Sailing tattoo in de Gelkingestraat in Groningen. In 2011 zette Paul mijn allereerste tattoo, tijd om nummer twee te zetten dus.

Afgelopen donderdag was het zover. Binnen een uurtje stond de meest recente tattoo op mijn onderarm. Op je tanden bijten offcourse...maar laat ik daar nou net goed in zijn.

We kletsen over kunst, en skate en bmx....over dat ik nu lekker zes weken niet hoef te douchen, wat een grap is uiteraard, en over of dat hartje nu wel of niet ingekleurd moest worden. 

Nu kan het herstel beginnen. En word ik hoop ik ook zo iemand met de meest unieke familie foto's,
Die van enthousiasme en originaliteit gewoon van de muur knallen.

Een verjaardagscadeau van mijn papa. Eentje waar ik uiteraard belachelijk blij mee ben.

    








Geen opmerkingen:

Een reactie posten