maandag 12 september 2016

Skate like a maniac.

Into skate I Am.

Eergisteren bestelde ik de kaarten voor het NK Skateboarden in Tilburg. Helemaal happy, want de laatste tijd is het skate wat mijn aandacht trekt. Ik kocht een tijdje geleden weer een skateboard, en ben druk aan het oefenen op de Ollie. Een tricks die je als skateboarder gewoon onder de knie moet hebben, de basis van alle tricks.



Op het gras gaat het vrij aardig. En zeker wanneer ik niet nadenk, flink door mijn knieën zakt en er dan gewoon voor ga. In mijn hoofd een Candy Jacobs, dè Pro skater van Nederland.En natuurlijk Keet Oldenbeuving aka Skatekeet die afgelopen zaterdag nog Nederlands kampioen werd tijdens het NK voor meisjes tot 16 jaar. Great job Keet...well done!!!

Oke de Ollie. Die oefen ik dus op het gras. Zodat ik een beetje houvast heb, waardoor ik de techniek tot in de puntjes onder de knie kan krijgen. Tot in de puntjes inderdaad, en tot op mijn sokken. Want mijn skateschoenen zijn inmiddels tot op de draad versleten. Waardoor mijn sokken iets meer lucht krijgen.



Op het gras gaat het dus prima, maar zodra ik mezelf en mijn skateboard naar het asfalt verplaats om daar verder te oefenen, dan is daar iets met reality en face you're fears. Iets met angst om genadig hard op je plaat te gaan. Terwijl ik weet dat dat er gewoon keihard bij hoort. 

Wat is dat toch met mij, en de voorkeur voor die sporten. For crying out lout ik ben 35. Toen mijn moeder 35 was, was ze getrouwd, had 4 kinderen waarvan er ééntje niet echt een meisje meisje was. Maar meer een tomboy die hield van skaten en crossfietsen. In dat opzicht lijk ik dus niet op mijn moeder. Ik ben 35 heb een BMX fiets en  een skateboard.



Nog geen kids, ben niet getrouwd maar doe wat ik leuk vind.  Vandaar het NK Skateboarden, waar ik echt belachelijk veel zin in heb. 

Niet alleen omdat de sfeer daar magnifiek zal zijn, live muziek, lounge areas, - laat dat nou net iets voor mij zijn- een uniek parcour,  en zelfs skateboard clinics in het Ladybird skatepark iets waar ik natuurlijk gewoon lekker die ollie eruit wil knallen. 

Maar vooral ook omdat ik als pers op de baan mag om voor mijn nieuwe site "Keep Them Hooked" de meest vette foto's te schieten. En je wilt niet weten hoe blij ik daarmee ben. Iets met op een schaal van 1 tot 10, een 12. Minstens...






Geen opmerkingen:

Een reactie posten