woensdag 10 augustus 2016

Skatekeet

Ik heb hem vaak gezien, en gisteren moest ik gewoon nog een keertje kijken who cares. Skatekeet. Een kids & Docs film die vorig jaar op het Cinekid festival in première ging.

Afbeeldingsresultaat voor skatekeet
afbeelding verkregen via clubvanrelaxtemoeders.nl

Een film van regisseur Edward Cook, waarin hij het destijds 10-jarige meisje Keet filmt. Keet is helemaal weg van skateboarden, en heeft zichzelf nogal wat skills eigen gemaakt een behoorlijke shredder dus. Een meisje wat opvalt in skatewereld, een wereld die veelal door jongens gedomineerd word.

Afbeeldingsresultaat voor skatekeet
Afbeelding verkregen via imgrum.net

"jij bent alleen maar verliefd op je skateboard" iets wat Keet haar vriendinnen zeggen wanneer ze het weer eens over verkering hebben. Keet boeit het niet, dat ziet ze later wel als ze tieten krijgt zegt ze....En girl ik kan haar geen ongelijk geven.

Op haar skateboard baant ze zich een weg door de vooroordelen die mensen hebben, over hoe een meisje zou moeten zijn.

Wat een moordwijffie, 10 jaar en gewoon doen waar je je goed bij voelt. Ik was net zo....dat wat meisjes deden interesseerde me geen reet. Ik deed wat jongens doen...ik skateboardde over het schoolplein, croste wat af op mijn fietsje en kreeg vaak de opmerking dat ik beter een jongetje had kunnen zijn.

Are you kiddin me??? Omdat ik van Skateboarden, boompje klimmen, bmx-en en vrouwen houd?

Keet doet haar ding, veroverd de skatewereld en zet meisje in beweging ook te gaan skateboarden. "Fuck it...er moeten gewoon meer meisje gaan skateboarden." volgens Keet.

Jeetje Keet...ik krijg spontaan zin om weer helemaal los te gaan op dat boardje.

Wat mij betreft een documentaire waarvoor je je kids echt even met hun neusje tegen het scherm aan mag plakken. Om ze vervolgens op pad te sturen naar een skateparkje in de buurt.

Kijk Skatekeet via de volgende link http://www.zapp.nl/nieuws/21768-skatekeet



Geen opmerkingen:

Een reactie posten