maandag 25 juli 2016

Camper of tent? Ik zoek het uit...

We waren op vakantie.  1 weekje in het zonovergoten Zeeland. Bruin als de neten en met behoorlijke lappen vel op mijn rug kwam ik zaterdag terug.

Over zonuren mogen we niet klagen. Dus dat doe ik ook lekker niet. Het was een meer dan perfect vakantie weertje, en mijn benen zien eruit alsof ik juist de tour de France gefietst heb. Bruin in het kwadraat. 

Inmiddels hangt het laatste wasje te drogen, en liggen de tent, de grondzeilen en mijn oude backpack weer op de zolder. Evenals de outdoor pannetjes die at least 50 jaar oud zijn, en door mijn beide ooms in hun padvinder verleden nog gebruikt zijn. Nu gebruik ik ze, en straks kook ik er de kost voor mijn gebroed in. 

Want kamperen met die kleine staat al sinds jaar en dag op mijn verlanglijst. En gaat dus ook zeker gebeuren. De koepeltent van Nomad die ik destijds kocht is nu wel aan vervanging toe. De rits begeeft het, en tijdens een regenbui kan het wel eens spannend worden.

Voor een dag of twee is zo'n tentje perfect, maar als je kinderen hebt en je jezelf steeds op je knieën door de tent moet begeven kan ik me voorstellen dat de irritaties oplopen. Een tent waarin je prima rechtop kunt staan is eigen een pré wanneer je langer op één plek blijft staan. 



Dus moet ik gaan kijken wat ik wil. Word het een campertje, of een Defender,- yes dream on babe, die dingen zijn niet te betalen- of ga ik voor een iets meer gezinstent.  

Van bijvoorbeeld het merk Quechua. Ik zag die tenten twee jaar geleden al eens op een camping, en ik vind ze onwijs leuk. Een afweging waard dus. 

Afbeeldingsresultaat voor quechua gezinstent

Afbeelding verkregen via quechua.nl

Eerst maar eens dat rijbewijs in de pocket. Zeker als er straks een kleintje is is het eigenlijk wel noodzakelijk. En dat maakt het op vakantie gaan en er simpelweg op uit trekken een hoop makkelijker.

Na de vakantie dan toch maar eens beginnen, en het traject omtrent de kinderwens ook weer oppakken. Ik had even een break, maar langzamerhand begint alles nu toch weer te kriebelen. 

Te gek toch als je met je oogappel gewoon helemaal uit je plaat kunt gaan van enthousiasme.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten