vrijdag 17 juni 2016

Voor je vader (dag)

Claudia de Breij schreef er al eens over in haar boek Krijg nou tieten. Het beste boek ever naar mijn mening dan hè, want jij als lezer zal absoluut een ander boek de hemel in prijzen, maar laat mij dit boek nou gewoon sky high tillen for crying out lout!!!


Claudia de Breij ik hou gewoon van haar. Ik kom er eerlijk en open voor uit...steek het niet onder stoelen of banken, maar de Breij al toen ik nog een heel klein meisje was, was ik stiekem al een heleboel verliefd op je. 

En dat jij net als ik gewoon lekker lesbisch bent, en ook gewoon zo'n mini mensje op de wereld wilde zetten, omdat het dan een stuk gezelliger word. En jij dat toevallig ook samen met een vrouw wilde doen, dat maakt het dat we toch some where along the way misschien wel een heel klein beetje ergens iets van elkaar weg hebben.


Want jij maakte je destijds al een beetje zorgen om de vraag die ik en hopelijk wij straks ook gaan krijgen. "Hoe doen jullie dat dan met vaderdag?? Wanneer die kleine knutselaar gezellig op het schooltje met een klasje vol plakkerige kleutertjes iets leuks moet gaan maken voor zijn of haar papa? 


Tjah...die van ons heeft een donor, maar geen papa. Donordag?? Een optie? Enfin...geen vaderdag voor ons dus. Maar dubbel the fun met moederdag.

Toch komt vaderdag er aan. En natuurlijk kun je iets leuks gaan knutselen voor de papa. Maar hoe leuk zal het zijn om hem eens te verrassen met iets wat hij nog nooit eerder gedaan heeft. Kijk ik maakte boekenleggers en beschilderde als een bezetene luciferdoosje voor al die vaderdagen. 

Maar als ik toen geweten had wat ik nu wist nam ik die oude heer gewoon mee naar het strand van Workum om hem eens in een wetsuitje over het water te zien knallen bij de heren van Antix.

Afbeeldingsresultaat voor kitesurfen friesland

afbeelding verkregen via Antixsport.com

Gegarandeerd een goed verhaal voor op school, en een te gekke herinnering voor later.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten