maandag 21 maart 2016

De short cut

Eindelijk...ik ben er weer een beetje. De griep heeft er zo ingehakt dat ik mijn draai niet kon vinden. Sip sipper op zijn sipst was ik. De koortslip bleef uit, maar de sip lip maakte daarvoor in de plaats graag zijn intrede. Op een paar hoogte puntjes na, kon ik maar niet blij zijn. 

De zin om keihard op zoek te gaan naar een andere donor was gevlogen, en mijn afspraak in het ziekenhuis bij de fertiliteitsverpleegkundige kon niet doorgaan omdat de arts ziek was. Kan gebeuren, ik moest een week of twee daarvoor de afspraak afzeggen omdat het griepvirus mij in de horizontale houding hield. 

Alles dus op een iets lager pitje, maar zeker niet out of my mind. Ik moet mezelf gewoon even weer herpakken. Gisteren appte mijn aangetrouwde nicht, hun tweede spruit is inmiddels onderweg het heeft iets langer geduurd dan de bedoeling was, maar goed project Truus, zoals mijn allerliefste neef het noemt maakt in september zijn of haar intrede. Vier jaar geleden hadden we project Kareltje, inmiddels is project Kareltje uitgegroeid tot een heerlijk vrolijk ventje Marijn. 

Enfin ik kreeg de vraag hoe het ging, of de eerste poging gelukt was? Dus vertelde ik de hoe we er voor staan. Ik vertelde over het traject dat ik daarvoor nu naar het ziekenhuis wil, en dat er waarschijnlijk een IUI plaats gaat vinden. 

Een IUI? wat houd dat in? vroeg de schat van een nicht. Dus legde ik in mijn meest medisch vakjargon uit hoe dit nou precies in zijn werk ging. " Oh" zei de nicht, "een soort short cut dus" Hahahaha precies. En ik weet weer gelijk waarom we familie zijn. Wij praten in een soort taal die extreme sporters gebruiken. Simpelweg omdat we dat bijna allemaal doen. De neef doet aan downhillen en neem zijn vrouwtje en project Kareltje daarin graag mee. 

Ik doe aan fietscrossen, dus die short cut die houden we erin. Nu zijn ze weer lekker up to date. Binnenkort ga ik gezellig een weekendje naar ze toe. En ik denk erover mijn bmx mee te nemen. Kunnen we gezellig over baby's en Bmx-en praten. En doen waar we goed in zijn. 

Afbeeldingsresultaat voor bmx kids

afbeelding bron: ashmorebmx.com.au

Geen opmerkingen:

Een reactie posten