vrijdag 26 februari 2016

Hoezo traditioneel ??? Ga toch lekker een eind fietsen

Aankomende maandag gaat het gebeuren. Ik heb een gesprek op de polikliniek Gynaecologisch verpleegkunde. In de brief staat letterlijk: U word beide verwacht bij de fertiliteit - verpleegkundige. Beide, dus dat houd in mijn partner en ik. 


Ho wacht even....er word hier al vanuit gegaan dat ik mijn mannelijke partner meeneem. MAAR IK BEN LESBISCH, en ga in eerste instantie alleen een kind op de wereld proberen te zetten. Een BAM, zoals ik eerder in een telefonisch contact al in geuren en kleuren heb uitgelegd.

Ik was dan ook super snel klaar met het invullen van de vragenlijst Anamnese vruchtbaarheidspoli. (Jezus wat een woord). Het onderdeel "vragenformulier voor de man" kon ik dus lekker overslaan. 

Word er dan maar standaard vanuit gegaan dat wanneer je een dergelijk poli bezoekt, je dat als man en vrouw doet. Waarom ook geen formulier voor BAMMERS, of HOMO paren, of LESBISCHE stellen. Is dat in een roze wereld anno 2016 dan nog steeds iets ongewoons? Ik sta werkelijk versteld.

Word het traditionele gezin dan nog steeds gezien als de meest ideale of voor de hand liggende optie?
Ik als aanhanger van Aletta Jacobs kan hier alleen maar ontzettend hard van over mijn nek gaan. Waarom ook geen  tv reclame van een bijvoorbeeld Unox waarin twee dolgelukkige vaders met hun kroost de rookworst aansnijden. 

Waarom zie ik, wanneer ik voor het afgeven van mijn visitekaartjes een verloskundigenpraktijk bezoek, alleen maar informatieve folders met daarin standaard die zwijmelende smoeltjes van een man die liefkozend zijn bezwangerde vrouw vasthoud? 

Ik heb werkelijk nog nooit een lekker lesbisch stel met in hun armen een pracht van een donorkindje op een informatieve folder zien staan. En ik kan je verzekeren, die lekkere lesbische stellen bestaan. Ik ken er genoeg.





Neem Mirella van Markus en haar vrouw Claudia, twee prachtige vrouwen. Een heerlijk stel, en samen dolgelukkig met dochter Sammie. De looks hebben ze alvast, dus waar blijft die opdrachtgever voor dat informatieve foldertje? Dat foldertje die ik, en vele lesbische vrouwen met mij, maar al te graag zouden willen lezen wanneer ze in de wachtkamer op de afdeling Gynaecologie en fertiliteit zitten.


Ik kan zo heerlijk tegen dat soort traditionele dingen aantrappen. Ik brand je af tot op de grond wanneer je tegen mij zegt dat "het zo hoort, een man en een vrouw samen." o'ja dat zullen we dan nog wel eens even zien? Waar wil je hem hebben die klap in je smoelwerk?

Ik ben wel eens eerder de confrontatie met vijf jongens die elk een kop groter waren dan ik aangegaan, omdat ze mijn, ik moet toegeven knappe hetero vriendin, wel zagen zitten. En ze dit op een onsmakelijk wijze duidelijk wilden maken. En ben dus niet bang.


De vriendin dacht dat ik aan het sjansen was, en liet me met rust. Toen ik vertelde dat ik bijna op de vuist ging met deze onsmakelijke figuren omdat ze nogal wat aantijgingen maakten richting haar, kon ze alleen maar knoeter hard lachen, en bestelde nog een biertje voor ons twee.

Enfin...ik ben weer even lekker uitgeraasd en ga maandag gewoon gezellig voor de aller aller aller eerste keer in mijn leventje naar de vrouwendokter. Met zonder partner. Mocht je lesbisch zijn en mij willen vergezellen dan heb je wel een unieke eerste date. Een keer iets anders als dat traditionele bezoekje aan de bioscoop. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten