woensdag 10 februari 2016

De zwangerschapstest and more

De zwangerschapstest

Afgelopen dinsdag besloot ik een extra zwangerschapstest te gaan halen bij het Kruidvat, hopend dat de gevreesde menstruatie uit zal blijven, en ik gewoon de test met goed gevolg af kon leggen. Met knikkende knieƫn liep ik een beetje verloren door de winkel.


Alsof ik alles stiekem moest doen, alsof ik dat 16 jarige knulletje was, die per ongeluk zijn juf in het fietsenhok had bezwangerd. En nu de gevolgen van zijn daad onder ogen moest zien.

Ik voelde me verre van een zelfverzekerde vrouw van 35, die heel bewust zwanger probeert te worden.

Wat is dat toch met zwangerschapstesten, ze hebben het zelfde effect als dat eerste pakje condooms dat je koopt, niet dat ik dat ooit hebben moeten doen gelukkig, ik ben niet voor niets op en top lesbisch, maar toch dat gevoel lijkt me hetzelfde.

Uiteindelijk lukte het mij om een test in de wacht te slepen, en  de blaak van opluchting toen ik weer buiten stond is enorm geweest.

Afgelopen nacht heb ik boven verwachting best lekker geslapen, de nacht ervoor was een drama omdat de spanning de overhand had. Ik had met mijn zusje afgesproken samen de test te doen, ik ben een schijterd als het op zulke dingen aankomt dacht ik. Mijn zusje is dan de geruststellende factor die het hoofd cool houd, en vaak wel weet hoe te handelen.

Ik daarin tegen ben een ongeleid projectiel waarvan het zelfvertrouwen naar beneden nul daalt. Mijn zusje zal zo vroeg mogelijk in de ochtend komen, zij had haar wekker gezet, zodat ze hier kon zijn zodra ik wakker werd en dus moest plassen.

Tegen 7:00 uur, ja hoe zal ik dit eens netjes omschrijven zonder dat jij als lezer je tussendoortje niet voor de tweede keer tegenkomt, ik houd het maar kort. moest ik heel nodig poepen. Ik belde kleine zus met de vraag hoe ver ze was, en vertelde dat ik nu wel heel nodig moest. Ze kwam eraan verzekerde ze mij, ik zette alvast de koffie kopjes zover klaar, zodat we na het testen een eventuele teleurstelling weg konden drinken.

Eenmaal gearriveerd spoedde ik mij al vrij snel naar het toilet. Ik was vrij rustig tot verbazing van mezelf, een beetje zenuwen had ik wel, maar dat mocht van mezelf. Als een pro pieste ik het welbekende potje vol. Om hem vervolgens op de eetkamer tafel aan een grondige zwangerschapstest te onderwerpen.


Tot mijn eigen verbazing was de stress weg. en doopte ik zelf de stick in de de urine. Iets wat ik nooit van mezelf verwacht had. Ik dacht, ik laat het mijn zusje doen, dan kan zij me vertellen of het wel of niet raak is. Ik wilde niet eens een beetje kijken of er wel of niet een streepje extra ik zicht kwam.

Maar ik heb het geflikt, ik was de rust zelve, nam het heft in eigen handen en onderging de allesbeslissende test. Het resultaat NEGATIEF. Ik zag het gebeuren, en zei al snel tegen kleine sis, " beetje jammer dit.'' Kleine sis, is dan ineens niet klein meer, ze stelt gerust, en komt met een dozijn aan oplossingen. Je kan ook een donor nemen uit Nederland, iemand die zichzelf beschikbaar stelt, kost het je ook geen godsvermogen. Met die donor kun je naar een kliniek. En hoppa zo snel als ze is, heeft ze site gevonden voor wensouders.


Hierop bieden donoren zich aan, vaak getest maar omdat ze de anonimiteit van een kliniek niet zien zitten willen ze het graag op dergelijke manier doen. Hun insteek is kinderloze echtparen, lesbische stellen, of alleenstaande vrouwen helpen bij het vervullen van hun grootste wens. Vaak willen die donoren wel weten hoe het de kleine vergaat, en staan ze open voor contact. Erg leuk vind ik dat.

In no time leest ze een paar profielen op. Ik kan mezelf alleen maar tien keer herpakken, en probeer koffie en een sapje in te schenken. Mijn hoofd weet even niet waar ze me bezig is, verstrooid loop in door de keuken, trek volgens mij wel 7 keer de koelkast open, op zoek naar iets, maar naar wat weet ik niet. Oh ja jeetje een sapje en koffie, hoe deed ik dat ook alweer? Jeetje niet zwanger, jeetje arme donor denk ik nog. Jouw foto hangt hier zo vrolijk te zijn op de koelkast. Oke..herpakken..oke het gaat alweer, of toch niet. Bleeeeh een traantje of wat ontglippen mijn ogen.

Ik bel mijn moeder..."och wat jammer schat" ik kom er zo aan zegt ze. Daarna bel ik mijn vader, hier dezelfde reactie. Neem er even de tijd voor, en wacht je menstruatie even af. Als die uitblijft kun je alsnog een keer testen zegt hij. Een echte vrouwenkenner. en vader van twee dochters, dus ik denk dat hij wel weet waar hij het over heeft.

Tot nog toe nog geen menstruatie, en inderdaad wanneer deze uitblijft kan ik altijd nog een test doen. het kan zijn dat mijn HCG hormoon nog niet aanwezig is, Ik wacht af.

2 opmerkingen:

  1. Ohhh, jammer... Hoelang ben je reeds 'overtijd' vandaag toen je de test deed? Indien nog maar pril overtijd kan het zijn dat je de test te snel deed... Maar indien al in je 'overtijd' periode moest er inderdaad een pos test zijn. Hey, kop op, er komen zeker nog kansen (je zus had al goeie voorstellen), alles komt goed. Dikke knuf!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Ann,

    Super bedankt voor je lieve berichtje. Officieel mocht ik donderdag de 11e pas testen, dat is de 30e dag van mijn cyclus. Maar ik was zo zenuwachtig, dus heb ik besloten 1 dag eerder te testen.

    Ik had een "early" test welke vier dagen voor je ongesteldheid al gebruikt kan worden. Maar helaas, al kwam er na een uurtje wel een streep bij, Verwarring alom. Dus opgezocht op een forum, en inderdaad meerdere vrouwen die deze test gebruikten kregen ver na de aangeduide tijd van 10 minuten ook zo'n streepje, juist op het moment dat ze de "negatieve" test besloten weg te gooien. Achteraf bleken deze vrouwen gewoon zwanger. Eer was zelf een vrouw die nu heel trots "drie vage streepjes" rond had lopen. : )

    Erg grappig.

    Dikke knuff terug voor jouw en je mennekes

    BeantwoordenVerwijderen