woensdag 24 februari 2016

De grote donor vraag

Een andere zaaddonor vinden

is niet makkelijk. Althans ik vind het niet makkelijk. Dus overleg ik met vriendinnen en zelfs met de bakkersvrouw bij wie ik een paar keer per week een halfje Wijtebrood afreken.

Ergens vond ik het klinische gevoel wat ik bij Cryos Denemarken had wel heel fijn.  Ik wist wie de donor was, en ik kon dan dit ook goed uitleggen aan mijn kind. Kortom ik had mijn verhaaltje klaar, voor als ik DE vraag afgevuurd ging krijgen.

Heb ik een papa?

En wie is dan mijn papa? Een voor mij meer dan logische vraag voor een peutertje van 2, die enkel omringd zal zijn door zijn of haar mama, en de vrouw die op dat moment in het leven van de mama is of zal zal zijn.


foto eigen inbreng: Mijn papa en ik 

Ik wil niet zeggen dat ik niet weet wie de "papa" is, maar dat jij als je 16 bent dat wel mag weten als je er behoefte aan hebt.

Ik wil graag dat de donor bekend zal zijn voor de kleine spruit, en dus niet via een donorbank in de anonimiteit verdwijnt.

De behoefte van mijn kind vind ik belangrijker dan het feit dat ik heel graag kinderen wil. 
Natuurlijk is dit voor iedereen anders, en dat is iets wat ik me heel goed voor kan stellen. Maar ik wil mijn kind het recht om zijn of haar "papa" te leren kennen niet onthouden.

Of de kleine er behoefte aan heeft weet ik natuurlijk niet, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je als kind wilt weten waar je vandaan komt. Op wie je lijkt, en waarom je reageert zoals je reageert.

Afbeeldingsresultaat voor papa

afbeelding bron: bol.com

Die mogelijkheid om je "papa" te leren kennen wil ik de kleine niet ontnemen.
Maar waar vind ik zo'n donor "papa"? Ik weet dat er op internet site's zijn als www.verlangennaareenkind.nl maar hoe betrouwbaar zijn deze donoren? Natuurlijk zal ik eerst een paar keer contact willen hebben met zo iemand. Een zogenaamde donordate.

Vaak zijn deze donoren wel getest op verschillende ziektes en erfelijke afwijkingen, en kun je de papieren hiervan gewoon in zien. Ik wil een klik met iemand hebben, en niet zomaar op de bonnefooi in zee gaan met iemand. Maar het idee om zomaar iemand van internet af te plukken vind ik geen fijn idee.

Dus denk ik erover om via meerdangewenst een georganiseerde speeddate te bezoeken. Deze organisatie zet zich in voor Lesbische, homoseksuele en biseksuele Wensouders. Zij hebben veel verstand van zaken, mede door hun ervaringen op dit gebied. De meest aangename constructies voor mij komen hier voorbij.

Afbeeldingsresultaat voor meerdangewenst
Afbeelding bron: meerdangewenst.nl

Zowel voor o.a. donorschap als co-ouderschap. Er worden speed-dates georganiseerd, waarbij je wensouders kunt ontmoeten, verhalen kunt aanhoren om elkaar zo verder te helpen. Meerdangewenst is voor mij wellicht de ideale manier.

Iets waar ik me goed bij voel. Een gevoel dat ik sinds twee weken kwijt was. Ik wilde op een eerlijke, meest voorkomende en goed georganiseerde manier mijn wens en misschien dat van een ander in vervulling laten gaan.

Dus is dit voor mij een hele goede overweging waard. En stap ik 20 maart op de trein naar ergens in Amsterdam.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten