vrijdag 12 februari 2016

Bleeeh niet zwanger

Deel 2 van de zwangerschapstest.

Afgelopen woensdag deed ik als eens een test, het resultaat echter bleek negatief. Een dikke horizontale streep verscheen in de display, en ik had juist zo gehoopt dat er een verticale streep bij kwam staan zo eentje die nooit meer verdwijnt. Maar helaas....Mama en mijn zusje waren hier om even de eerste emoties opvangen, na een kop koffie en hun terugkeer naar huis besloot ik een datum op de achterkant van de test te zetten.


Een negatieve test is ook een test, en hoort gewoon bij het hele traject. Ik heb alles bewaard van doorverwijzing naar het Medisch Centrum kinderwens Leiderdorp tot de LH stickjes die hier in grote getale aanwezig zijn. Kortom als er straks een kleine is, heeft hij of zij al een heel dossier welke ik hem gelijk onder zijn of haar kleine neusje kan wrijven.


Dus daar hoort ook de negatieve test bij. Eenmaal voorzien van datum keek ik nog één keer op de test. Ineens was daar een niet te missen verticale streep. Mijn hart sloeg drie keer over, ik belde mijn moeder en deelde het streepje met vriendin Petra, welke in op de hoogte had gebracht van de negatieve test. Ook mijn zusje was al snel op de hoogte. En zij dook gelijk op een forum. Dokter Bibber noem ik haar vanaf nu. Ze zoekt alles tot in de puntjes uit niets ontgaat haar.

De reacties van vrouwen die dezelfde test als ik gedaan hebben, en bij wie ze in eerste instantie ook negatief uitpakten stromen binnen. Al deze vrouwen hadden een negatieve test, en juist op het moment dat ze test weg wilden gooien bleek er een verticale streep te zijn verschenen. Buiten de 10 minuten regel, maar goed al deze vrouwen bleken achteraf gewoon zwanger.

Eén mevrouw schreef dat ze "hier nu drie vage streepjes rond had lopen." met andere woorden zo zwanger als een konijn.


Tekening: eigen inbreng

Oh jeee oh jeee oh jeeee...ben ik dan toch???? Ja misschien zit het HCG hormoon nog niet voldoende in je urine is de eerst meest logische gedachte bij ons allemaal. Of is dit een indroog streepje?

We besluiten met de test naar een andere vriendin te gaan, Haar eerste reactie is " Jaaaaa...zwanger" gevolgd door ??? Of is het een indroog streepje?? Inmiddels hadden we al besloten om een tweede test te gaan halen. En zo schoorvoetend als de dag ervoor, zo zelfverzekerd rits ik nu in één beweging een nieuwe test uit het schap.

Opnieuw twijfels....Heel vroeg in de ochtend spreken we bij mij thuis af. Mama & Tanja staan om 6:30 voor de deur, want wat de uitslag ook is dit willen ze niet missen.

Opnieuw pies ik het potje vol, opnieuw omgeven door mijn zusje, mama is nieuw in dit geheel. De ontbijtbordjes staan inmiddels op de tafel, dus krijg ik het verzoek zorgzaam met mijn potje verse ochtend urine om te gaan.


Opnieuw voer ik een zwangerschapstest uit, en voeg er gelijk nog eentje aan toe. Eentje die ik al in mijn bezit had. eentje die super gevoelig blijkt te zijn.

Ik zelf ben al super gevoelig, maar deze vergeleken met deze test ben ik gewoon een koude kikker.
De gewenste extra streepjes blijven akelig gevoelig uit. Ik ben nuchter, en had al een muurtje opgebouwd voor mezelf.

De dag begon zonnig dus ging het qua gemoedstoestand verbazingwekkend goed. Samen met deze prachtige knaap en zijn mama besloten we naar de Blauwe Stad te gaan, even het koppie leeg maken, en genieten van het zonnetje.


Ik word gewoon een skatemom to be, dus oefende ik alvast even gezellig al skateboardend achter de wandelwagen. Dit heb ik alvast onder controle, CHECK.

Maar vandaag is hij daar de reality check. Gisteravond sloop hij er al een beetje in, om vandaag in vol ornaat aanwezig te zijn. Jeetje en nu...ik weet wat de mogelijkheden zijn, die weet ik maar al te goed.

Maar ineens lijkt alles iets verder weg. Ik was zo blij met Cryos en dat ben ik nog steeds. En ik ben nog steeds zo meer dan blij met de Donor die dit alles mogelijk gemaakt heeft. Al is de uitslag negatief, door hem heb ik de kans van mijn leven gekregen.

Volgende week heb ik opnieuw een afspraak bij de huisarts, om te bespreken wat nu de kortste slag is. Ik weet welke mogelijkheden er zijn, en dat ik daar gewoon gebruik van kan maken. Wellicht heeft de huisarts nog handige tips. En anders vertel ik hem mijn handige tips wel even, ik ben inmiddels toch een ervaringsdeskundige op het gebied van zelf inseminatie ; )

Morgen ga ik alvast even lekker uit eten met mijn papa. Kunnen we het even gezellig over vruchtbare periode's en IUI trajecten hebben, Met als kers op de taart, een belachelijk grote ijsco. Ik heb er zin in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten