zaterdag 23 januari 2016

Een ijskoude bestelling deel 2

De zaaddonor on his way.

Vrijdag ochtend 22 januari 8:50 uur precies ontvang ik een mailtje van Cryos denemarken, mijn order is onderweg. Shipped vanuit Denemarken naar hier, in belachelijk koude omstandigheden. - 196 graden Celsius. Nou dan wil je wel voor dood liggen.

Af en toe denk ik....hmmm waar zal hij zijn, in zo'n leuk DHL vrachtwagentje, vies door de opspattende sneeuw vol gekliederd door balsturige Deense jeugd, die op de achterkant van dat wagentje de bestuurder nog even helpen herinneren dat zijn vrachtwagen echt vies is.

Zo'n vrachtwagentje met té ruime vering dat zo mooi heen en weer stuitert over de Deense weggetjes. Of zal hij ergens in stock staan. Wachten tot de volgende vervoerder hem op komt pikken. Heeft ie de grens al bereikt? Waar is ie. Ik moet wachten tot ik een mailtje krijg met een track en trace. Dus wacht ik braaf. En ik ben nog nooit zo geduldig geweest.

De donor...zijn foto hangt hier al een tijdje op de koelkast met van die vrolijke koelkastmagneetjes. Hij is er al helemaal bij. Gisteren nog keek ik eens even aandachtig naar zijn blonde koppie.


Stel dat de inseminatie lukt, dan hoop ik echt dat hij of zij jouw oren krijgt zei ik hardop tegen hem, tegen de donor, de donor die al die tijd zo gezellig mee kijkt vanaf dat plaatsje op de koelkast. De kou is ie gewend dus.


Op mijn vorige post kreeg ik een leuke reactie van iemand die ook via Cryos Denemarken inmiddels trotse BAM mama is van haar zoals ze het zo leuk omschrijft " Deense" zoontje. Grappig want afgelopen week zat ik er nog over te denken, dat als alles lukt die kleine dan Deense roots heeft. Half Deens half Nederlands hoe leuk. En ik kan alleen maar kneiter gelukkig zijn met mijn kleine Deen.

Scandinavisch bloed. Gehard en oersterk. Niet bang voor een beetje sneeuw of extreme kou. Mooi zo, die kan ik straks dus gewoon in de vrieskou in de kinderwagen goed ingepakt achter het huis zetten. Net zoals ze in die landen doen. Buitenslapers slapen langer en worden vrolijker wakker, bovendien is het super gezond om buiten te slapen.

Zelf ben ik ook echt wel van de kou, ik loop liever rond de poolcirkel dan dat ik een Caribisch gebied aan doe. Zonnetje erbij, koude frisse lucht, en laat maar vol lopen die longetjes.

Dus wat dat betreft zijn wij wel een match.

3 opmerkingen:

  1. Spannend!!! Veel succes alvast met de inseminatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je Ann, het cadeautje voor Tristan is besteld hoor. Het komt eerst naar mij, en dan stuur ik het gezellig door naar jullie. Groetjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen