donderdag 24 december 2015

Op en top Kerst !!!

Voilá hier is ie dan...de Kerstsfeer!!!

Ik kan er niet meer onderuit, en dat hoeft ook want over een paar uurtjes is er dan de Holy Night. Nog even in twijfel of ik naar de nachtmis ga, de sfeer is natuurlijk op en top kerst. Zoals elk jaar zal de kerststal omringd worden door nieuwsgierige kindertjes, net als wij vroeger.

Wij konden kiezen waar we heen wilden met kerst en steevast kozen wij voor de mis in de katholieke kerk. Indrukwekkend vond ik het.

Genoeg te zien en te beleven want eer je alle beelden van heiligen aandachtig aanschouwd had, de glas in lood raampjes met dichtgeknepen ogen (leuk voor het effect) bekeken had en de misdienaren eenmaal op hun plek zaten was het alweer bijna tijd voor de communie.

Mijn opa en oma waren katholiek en ook mijn mama is katholiek ge-doopt. Geen wonder dus dat wij regelmatig mee gingen naar deze kerk. Mama legde ons uit wat de communie inhield en wat we wel of juist niet moesten doen.

Peace of cake zal je zeggen, nou ja meer Peace of hostie en een flinke slok wijn. Ik deed mijn uiterste best niet te struikelen of te stikken in de hostie. Telde na de communie in het tweede deel van de mis hoeveel kaarsen er in de kerk stonden en dwaalde regelmatig af met mijn gedachten.

De kerstliedjes vond ik het aller mooist, zeker wanneer er een koor bij aanwezig was. Niet dat ik alle teksten uit mijn hoofd kende maar toch deed ik stilletjes mee. Vaak heb ik mijn eigen variant, evenals sinterklaas liedjes. Ik versta het simpelweg verkeerd met de meest hilarische uitspattingen tot gevolg.

Maar goed wel of niet Kerstmis...ik denk er in ieder geval nog even over na.


En wens iedereen een heel zalig en gelukkig kerstfeest!! Zijt lief  !!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten