woensdag 14 oktober 2015

Nostalgie & me

Op mijn zolder staat een doos met daarin mijn oude babykleertjes, zorgvuldig bewaard door mijn ouders. Netjes gestreken door mijn moeder, een Zwitsal zeepje erin van ruim 33 jaar terug, en alles ziet eruit als nieuw.


Leuk voor later, moeten ze gedacht hebben, en later is nu!!! Ik steek regelmatig ff mijn nieuwsgierig koppie in die doos. en dan beleef je alles weer opnieuw.

Alsof je gister nog in de luiers zat,  je je buikspieren alvast trainde in de box door middel van de box spanner, en je in je eerste nog wankele tred je speelgoed rups achter je aan trok.


Die buikspieren zitten er nog ( een beetje ) die wankele tred ook. Al sta ik nu iets steviger op mijn benen. Tenzij er natuurlijk iets in het spel is wat met procentjes te maken heeft maar dat is gelukkig sporadisch te noemen.

Afijn, ik meende van de week dat ik onze box spanner van een schoonmaakbeurt moest voorzien, want deze is destijds waarschijnlijk aan de aandacht van mijn ouders ontglipt. Logisch natuurlijk met vier opgroeiende kids in huis dus ik verwijt ze niets.


Maar ik kan u vertellen dat lange vinger koekjes van mijn zusje en de stukjes banaan, nu inmiddels
opgedroogd natuurlijk, nog lekker vast gekleefd zaten aan dit stuk speelgoed. Ik heb het eraf gelikt. 
Ik hoor u denken " serieus, heeft ze het eraf gelikt ?" natuurlijk, u had hetzelfde gedaan toch? ; )


En terwijl ik zo mooi bezig was, dacht ik " ik moet nog foto's hebben van mijn kindertijd waarin al deze speelgoed fratsen voorbij komen. Dus ik trok een sprint naar de zolder, dook met mijn koppie in een andere doos, en vond deze foto's.


Dit blijft natuurlijk onder ons, maar ik slaap u nog steeds precies in dezelfde houding. U mag de speen en de luier weg denken.

Ik voelde mij waarschijnlijk eenzaam, en heb tijdens mijn middagdutje al mijn speelgoed vrienden uit de mand gehaald om mij te vergezellen in bed.


En gezelligheid moet je zelf maken, dus besloot ik hier even bij mijn oudste broertje in de box te klimmen. U ziet, ook hij trainde zijn buikspieren met de box spanner.

Het kan niet anders dan dat mijn uk straks peuter en kleuter gym overslaat, en hij of zij gewoon gelijk in de ringen hangt, รก la Epke Zonderland.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten