vrijdag 25 september 2015

Een woordenschat van jewelste

Een week ziek zijn doet je creatieve woordenschat in een ras tempo stijgen. Want waar alle energie uit je lichaam gezogen word, je benen aanvoelen als betonblokken, je rectaal ( jawel u leest het goed) je verhoging constateert, je hoest en proest, en de verkeerde kant op fantaseert daar komen de woorden als vanzelf. 

Beleeft u het weekje mee?

FLANEREN afgelopen zondag al op de bank liggend met een dekentje, zag ik een documentaire over wellicht de twee grootste modeontwerpers die onze geschiedenis rijk zijn. Yves Saint Laurent vs Karl Lagerfeld. Interessant. Op school uitgelachen, bespot en beklad.

Twee mannen welke beide homo zijn en waren en een groots voorkeur hadden voor tekenen. Waar klasgenootjes van Karl Lagerfeld tijdens de pauze het schoolplein onveilig maken, daar kiest deze kleine Karl ervoor om binnen te zitten tekenen.

Strips weliswaar. Een leraar bekijkt zijn tekeningen aandachtig, en kan alleen maar vol lof zijn over de manier waarop Karl zijn personages kleed. Zo gedetailleerd. Zo bizar goed. 

Evenals Yves Saint Laurent, welke op zeer jonge leeftijd de rechterhand word van de 's werelds allergrootste in die tijd Christian Dior. En na zijn sterven in 1957 het modehuis op 21 jarige leeftijd overneemt. 

Twee jonge jongens, beide homo, beide zeer getalenteerd, beide een icoon te noemen. Jammer dat ik met mijn tekentalent er toch voor koos de pauze's op het schoolplein door te brengen.

INCASSEREN deed ik, namelijk die verrekte griep. Die maar niet voorbij lijkt te gaan. Gelukkig heb ik sinds een dag mijn kleren weer aan. Victory shall be mine!!!

FELICITEREN gelukkig mocht ik dat ook doen, en dat doe ik graag. Vrienden Bart en Ilona mochten na de geboorte van hun zoontje drie jaar geleden, nu een prachtige roze kers op hun taart zetten. Helemaal Happy met de komst van hun kleine meid. Ik happy de peppy gezellig met ze mee. 

En we blijven nog even in de felicitatie modus. Want er zit een opening aan te komen. Met "Eigen Wies" zetten de moeder en het broertje van mijn schoonzusje hun culinaire droom op de kaart. Proficiat!!!

REALISEREN enige tijd geleden werd ik benaderd mee te denken over een concept ter invulling van "'de Wissel"' een plekje hier in het dorp waar ik mijn eerste huisje had. De huisjes zij gesloopt en nu moet hier iets anders leuks voor in de plaats komen. Ik voelde mij geroepen, en gisteren hadden wij onze eerste bijeenkomst. 

COMPLIMENTEREN blijft leuk om te doen. Ik deed het gisteren, ik doe het vaak en het voelt goed.

VISUALISEREN nou ja dat spreekt voor zich toch, hoef ik verder niets meer aan toe te voegen. You to the math. Iets met dagelijks, that will do.

CONSTIPEREN, eigenlijk is het geen woord volgens de geleerden, maar toch zag ik het afgelopen week bijna dagelijks voorbij komen. Als je ziek op de bank ligt, en het programma aanbod belachelijk niks toevoegt. Dan kijk je One born every minute. Nu weet u waarom bovenstaand in hoofdletters getypt woord een bijdrage leverde aan mijn in weekje ziek zijn.

INSEMINEREN volgens mij heb ik nog nooit zo hard gehoopt dat mijn cyclus verloopt zoals hij moet verlopen. En het kon wel eens goed gaan komen met dat hele cyclus gebeuren. 

Mijn weekje ziek zijn zit er gelukkig bijna op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten