woensdag 1 juli 2015

Samen met Jools Oliver in de zon!!!

Het is dan eindelijk officieel de zomer heeft ook ons landje bereikt. Dus laat ik voor even de boel de boel, hoor in de verte gierende kinderen een eerste koude plons in het water van de Blauwe Stad nemen terwijl ik mij uitermate goed vermaak met het boek van Jools Oliver getiteld "van min negen tot plus een!

Toen ik een paar maanden geleden begon te lezen dacht ik, ik weet niet hoe ik hier door heen kom, maar naar mate ik het boek verder lees, werkt het een beetje verslavend, en moet ik zeggen dat ik moeite moet doen het boek weg te leggen. Heerlijk om te lezen hoe Jools en de kleine Poppy samen een goed ritme proberen te vinden.


Eigenlijk komt het erop neer dat moeder natuur, je gezonde verstand, en het alom oude moeder instinct ( beter gezegd : hoe moeder erin stinkt) mijn moeder zit op het moment van schrijven gezellig naast me, je beste raadgevers zijn. Geen idee hoe het straks mij zal vergaan, als ik op mijn ouders lijk dan gaat het gewoon instinctief, niet te moeilijk over doen, en je zoveel mogelijk aan bepaalde ritmes houden.

Dus zal ik mij absoluut niet gaan storten op de vele boeken die rondom zwangerschap bevalling, en opvoeding geschreven zijn. Ik zal door de bomen het bos niet meer zien, ik ben de oudste uit een gezin van 4 kinderen, en heb grotendeels gezien hoe mijn ouders dit alles deden. Uiteindelijk is het met ons meer dan goed gekomen, en kan ik alleen maar hopen dat het mij net zo vergaat.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten