donderdag 23 juli 2015

Een ijskoude rectificatie

Kleed u goed aan, want deze rectificatie op mijn laatste post, kan wel een ijskoude zijn. Het zit namelijk zo. Gisteren heb ik na enig wikken en wegen besloten niet verder te gaan met de kliniek waar ik mijn IUI behandeling wilde gaan doen.


Het gevoel klopte niet, en er zijn wat afspraken niet nagekomen. Wat na een telefoon gesprek met de verpleegkundige overigens keurig netjes recht gezet is. Toch heb ik besloten de inseminatie zelf thuis te gaan doen, en mijn gevoel hierbij is opperbest.

Van de week vertelde ik dat ik zeer waarschijnlijk een Dry ice box krijg toegezonden vanuit de Cryos bank in Denemarken waar mijn donor ijskoud staat opgeslagen, klaar om verzonden te worden zodra ik en mijn cyclus het er aan toe hebben. Deze dry ice box zal een temperatuur van -72 graden Celsius bevatten. Ik kan uw eerste gedachte bij het zien van deze temperatuur zowaar raden. 


Na enig puzzelwerk, u weet wel....uitrekenen van vruchtbare dagen, en daarbij de verzending en levertijd vanuit Denemarken, begon ik lichtelijk te panikeren. Zul je net zien dat het kostbare met zorg behandelde en diepgevroren goedje hier gewoon ontdooid aankomt. Néééé..dat moet maar niet, dus vertelde ik mijn zusje over mijn zorgen omtrent de levering.

 "Geef mij je telefoon maar even" zei ze, en als een bekwaam tante in spe besprak ze mijn hele cyclus en de daarbij behorende zorgen omtrent de dry ice box welke drie dagen gekoeld blijft, alvorens er een ontdooiing intreed, met een vriendelijke vrouwelijke vertegenwoordiger van Cryos Denemarken.


Deze uitermate vriendelijk mevrouw stelde voor om een stikstof tank te bestellen, welke 7 dagen diepgevroren blijft, en je na het hele gebeuren gewoon retour kunt zenden naar Denemarken. Zo kom je niet in de knoei met vruchtbare dagen, en de levertijd vanuit Denemarken.

De temperatuur van deze stikstof tank lieve mensen, en daarbij gelijk mijn ijskoude rectificatie op de vorige post bedraagt maar liefst -196 graden Celsius. En daar doe ik het voor. Gewoon ijskoud de beste!!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten