vrijdag 24 april 2015

Bezint eer ge begint !!!

Natuurlijk is deze uitspraak er niet voor niets, denk eerst goed na voordat je ergens aan begint. Natuurlijk hoeven wij over sommige niet zo heel erg diep na te denken wanneer men naar de bakker fiets voor een vers brood hoeft men daar niet wekenlang wakker van te liggen en de gevolgen te beredeneren "stel dat ik stik in dat super donkere meer granen brood hoe moet het dan verder, wat gebeurt er met mijn huis, waar gaan mijn schatjes van kinderen heen, o jee o gut had me maar meer verdiept in de gevolgen van dat kern gezonde meer granen brood. Onzin natuurlijk !!!! Je fietst naar de bakker, kijkt natuurlijk wel goed uit, en je haalt een brood. Klaar!!! Het zal je leven niet drastisch veranderen. (tenminste dat hoop je)

Iets anders word het wanneer ik dat brood en die bakker verruil voor een spermabank en een geschikte donor, de gevolgen hiervan zijn echter wel drastisch te noemen. Ik kom straks niet met een brood thuis, maar met een kind, tenminste dat is toch eigenlijk waar ik op hoop. En hoe kies ik die donor, word het iemand met meer granen, een donker haartype, of ga ik voor het witbrood, die blonde.

Ach dat zal mij ook een zorg zijn, belangrijker is hoe dat brood smaakt wat is het karakter van deze persoon, en hoe zit hij emotioneel in elkaar. Is hij een persoontje dat ontzettend goed weet hoe hij zijn mannetje moet staan, of twijfelt hij hier over. Hoe is zijn omgang met mensen, welke indruk laat hij achter? Gelukkig krijg ik hierop tot in de details de antwoorden, want ik kies voor mij vanzelfsprekend voor een donor welke zich niet-anoniem opstelt en waarbij het profiel een extended profiel is, dit houd in dat er zoveel mogelijk informatie betreft de donor beschikbaar is. Incl. baby foto's een geluidsfragment. Want (ons) kind mag absoluut weten wie zijn of haar papa is.

Binnenkort ga ik verschillende gesprekken aan,waaronder één met maatschappelijk werker en al het geen hierbij aan te pas komt. Ik wil goed beslagen ten ijs komen zodra de kleine arriveert, het kan toch niet zo zijn dat ik de vragen die ik straks van die uk in mijn schoot geworpen krijg niet kan beantwoorden. Nee ik denk dat ik bezig ben met bezinnen, zodat ik er straks volop aan kan beginnen. En als het dan zover is...dan zal het wel leuk zijn als het ook een beetje iets van mij weg heeft.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten