zondag 22 maart 2015

Zijn we helemaal bewust geworden...???

Ik was me natuurlijk al een tijdje aan het verdiepen in bewuster leven, zo werden er billendoekjes gemaakt van tricot en hydrofiel zoals u laatst al voorbij zal komen op deze blog, dit omdat ik de kant en klare billendoekjes snoetenpoetsers en dergelijke A. belachelijk duur vind. B. de chemische meuk die in deze doekjes verwerkt word afschuwelijk vind, en C. niet geheel onbelangrijk je die troep na slechts 1 keer gebruikt te hebben rechtstreeks de container in kwakt, en zo de afvalberg ziet groeien. Om over de wegwerpluiers maar te zwijgen.

Nadat ik door goede vriendin Margriet getipt werd over deze blog levenzonderafval.blogspot.nl werden wij beide dolenthousiast. Sinds 1 januari 2015 word  hier in de gemeente het afval gescheiden ingezameld, en iedereen lijkt na een beetje een moeizame start toch zijn weg in de afvalscheiding gevonden te hebben. Leuk natuurlijk, hartstikke leuk zelfs, maar als ik dan kijk naar de berg plastic die alleen ik al verzamel dan gaat er toch iets gruwelijk mis. Dat moet anders en dat kan ook absoluut anders. Dus besloten Margriet en ik het volgende: tot 1 april a.s. maken we onafhankelijk van elkaar een lijst en daarbij behorende foto's van hetgeen wij allemaal in plastic aankopen en gebruiken. Vanaf 1 april houden wij bewust rekening met onze aankopen, deze mogen niet of nauwelijks in plastic voorverpakt zijn. Groentes en fruit halen wij per stuk onverpakt van de markt even als het brood, snoepgoed wat overdreven verpakt is laten wij bewust liggen, evenals shampoo flessen, en noem maar op. Ik moet zeggen dat ik gelijk op de kop in mijn groenten la gedoken ben, alles wat ik aan groentes in huis heb is verpakt in plastic, afschuwelijk. Gelukkig heb ik sinds een week of twee bewust gekozen om mijn eigen groentes te gaan verbouwen, mede om deze shit load aan plastic afval drastisch te doen verminderen. Onze verhalen en avonturen van " op naar een afval vrij leven" kun je natuurlijk op deze blog terug vinden. Het zal natuurlijk hartstikke leuk zijn, dat wanneer je deze post leest, je bij jezelf denkt....''Hey dat is interessant, ik ga dat ook eens proberen en niet alleen proberen maar natuurlijk ook gewoon volhouden,want ja ik vind eigenlijk ook wel dat ik wat minder afval kan produceren want het milieu is inderdaad al genoeg vervuild. Voor degene die dit voorgaande geschreven stukje net in een vleug door zijn of haar systeem heeft laten gaan? Chapeau !!! U heeft gevoel. Lets do it!!!

De onderstaande foto's zijn dan ook niet geschikt voor mensen welke vanaf nu allergisch voor plastic en afval zijn geworden. Waaronder ikzelf. Ik kijk dan ook niet bij het plaatsen van de foto ; ) Margriet dient eveneens haar hoofd weg te draaien.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten