donderdag 12 maart 2015

Moestuin manners


Van de week kocht ik mezelf een halve meter moestuin. Geïnspireerd door verschillende bronnen waaronder de makkelijke moestuin wil ook ik een poging doen tot zelfvoorziening. Mede omdat ik het het meer dan belangrijk vind te weten wat ik eet zonder ziekteverwekkende pesticiden die bij mij al snel roet in het eten gooien. Het idee dat een of andere grote Amerikaanse multinational als Monsanto patent aan wil vragen over op onze groenten en fruit zodat zij deze genetisch kunnen manipuleren en vol kunnen steken met hetgeen waar de honden nog geen brood van lusten vind ik meer dan zorgwekkend, dus ga ik lekker zelf aan de slag. Met dit idee liep ik al een tijdje rond, en nu het mooie weer lonkt dames en heren voeg ik de daad bij het woord. Sinds een tijdje vind ik het steeds leuker om verschillende gerechten te maken, heerlijk als je dan floep zo je tuintje in kunt lopen om verse groenten te oogsten en deze te verwerken in je maaltijd. Ik ben een groot voorstander van vers. 

Nu ik nog druk aan het zoeken ben wat ik precies in mijn "halve meter vers" wil zaaien,( let op een goede voorbereiding vergt wat tijd), volgt hier binnenkort mijn moestuin vervolg.

Foto: dit kleine boertje op haar trekkertje ben ik in mijn vroege begin jaren. Of ik toen al groene vingers had weet ik niet in ieder geval wel vaak een zwarte snoet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten