vrijdag 9 januari 2015

Lego time!!

Een week of wat geleden vroeg mijn liefste mams of ik haar wilde helpen de zolder leeg te ruimen, deze werd geïsoleerd en vanaf nu zit zij er heerlijk warmpjes bij. Een fijn idee vind ik zelf, want als je moeder blij is ben jij dat ook. Dus vol overgave gingen wij samen aan de slag, en baanden wij ons een weg tussen de spulletjes van vroeger. Vooral mijn jongste broertje kwam er goed bij weg als ik zo open mag zijn. De rest mag ook absoluut niet klagen hoor, integendeel. Maar kleine broeremans had veel leuk speelgoed, en even waan je je dan weer in vroegere tijden. 

Al spittend en ploeterend belanden wij bij een grote tas duplo Lego. En dit keer was de verzameling Duplo van ons te saam. Waar mijn Duplo poppetjes nog vierkante lichaampjes hadden, en een vriendin en ik hier nog smakelijk om gelachen hebben, hadden de poppetjes van mijn zusje al armpjes en beentjes. Dus ook in Duplo wereld heeft de Evolutie niet stil gestaan. Toch fijn om te weten natuurlijk. Wij als kinderen weten dat de Duplo ten alle tijden bij ons moeder in huis blijft staan. Dat is ons vroeger al mee gegeven en daar houden wij ons strikt aan. Want zodra er kleinkindertjes komen kunnen deze zich uitleven op de vrolijk gekleurde blokjes.



En daar zag ik mijn kans....ik ben de oudste en mijn schoonzusje wil graag dat zij tante wordt, mijn kleinste broertje voelde zich niet heel erg geroepen om kleinkindertjes op de wereld te zetten, en gaf het stokje voor nu graag door aan mij. Geen probleem natuurlijk, dat doe ik graag, vandaar ook deze blog zoals u wellicht vernomen hebt.

Even terug komend op mijn kans, ik voelde mij erg aangetrokken tot onze verzameling Duplo, en nu er wellicht een klein oogappeltje aan zit te komen, stelde ik mams voor de Duplo te wassen. Want dat kan, van alles wat je niet kunt wassen, kan Duplo gewoon heerlijk in de wasmachine gegooid worden, in een kussensloop wel te verstaan. Drie wasbeurten later en een opstelling aan Duplo man/vrouw krachten rijker, kan er straks naar hartenlust gespeeld worden.

Gek op Lego en Duplo waren wij, vanzelfsprekend ook dat van alle dingetjes die ik nog niet weet op het gebied van babyzaakjes, ik wel weet wat ik wil op het gebied van geboorte bedankjes. Want waar wij Nederlanders volop beschuit met muisjes smeren en eten, geven ze in België de enthousiasme geboorte visite een leuk presentje mee. En dat leek mij een geweldig idee. Eerder waren die presentjes een kleurrijk suikerboontje, maar tegenwoordig is dat wel anders.

En van alle doopsuikerwinkeltjes die ik bezocht heb, viel er eentje gelijk op. Zo origineel en helemaal in mijn straatje, want bij mijnblokje.be personaliseren ze allerlei Lego. Hoe leuk is dat !!! Geboorte, communie, huwelijk, relatie geschenken en kadootjes het maakt niet uit. Zelf gelegenheids Lego komt hier voorbij. Grappig voor bijvoorbeeld Halloween.

Hartstikke leuk, want je kunt je eigen minifiguurtje samenstellen, van petjes voor als de kleine een guitig kereltje word, tot paardenstaartjes en blonde carrés voor als het een dappere meid is. Sproetjes, meidengezichtjes alles komt voorbij. En nog leuker, je kunt van je eigen minifiguurtje ook een maxifiguur laten maken. Leuk leuk leuk!!! Dolenthousiast word ik hier van.

En zodra je je spruit in Lego zo goed mogelijk hebt samengesteld, kun je je oogappel gelijk van een naam voorzien. Ik ben om, voor mij en mijn kraambezoek geen beschuit met muisjes maar een kei leuk Lego figuurtje als presentje. 

Natuurlijk hebben ze van mijnblokje.be ook een leuke facebook pagina. Check deze ook even, wel zo leuk. www.facebook.com/mijnblokje 





* deze post is niet gesponsord, ik vind het enkel een ontzettend leuk bedrijfje, en wilde dat bij deze even duidelijk maken.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten