maandag 19 januari 2015

Haute couture ( for Dummies)

Dummies like me want ik moet nog een hoop leren op het gebied van stofjes, naalden, patroonpapier, garen over de naaimachine nog maar te zwijgen. Afijn afgelopen weekend stond hier in het teken van Haute couture nadat we diverse bezoekjes hadden afgelegd bij stoffenzaakjes in de omgeving gingen we vol goede moed en een kop koffie aan de slag. Ik tekende erop los en een goede vriendin van me die al meer thuis is in dit wereldje begon aan haar speendoekje. Gewapend met patroonpapier een stofkrijtje en een hoop kop of knopnaalden, hierover zijn de meningen ietwat verdeeld, kwamen wij elk tot iets leuks. 






Ik besloot een vijftal olifantjes te maken waarin ik stofjes van mijn oude favoriete t shirts en hemdjes gebruik, leuk natuurlijk want zo kan de eventuele kleine spruit straks ook nog genieten van mijn favoriete shirts. De olifantjes worden d.m.v. een leuk gekleurd koord met elkaar verbonden als zijnde mobiel. Dit meesterwerk is nog in productie maar zal een dezer dagen de weg naar mijn blog vinden. En zo worden oude t shirts niet gelijk afgedankt en hoppa in de container gesodemieterd maar gewoon lekker een tweede leven in geblazen. Heerlijk om zo verantwoord bezig te zijn in deze toch al ietwat verknipte wegwerp maatschappij. 

Vriendin Margriet wist zich ook wel raad met haar stofjes, ik tekende voor haar een leuk olifantje en daar ging ze, niet bang voor de vele naaldprikjes werkte ze in een paar uur tijd een prachtig exemplaar van een speendoekje in elkaar.

En zo banen wij ons een weg in de wondere wereld van de de stofjes. Steken we afgedankte kleding in een geheel nieuw jasje, en willen we steeds weer iets leuks creƫren. Dat leuks komt natuurlijk gewoon op de blog te staan. Ik zeg.... lekker genieten van je creativiteit.






 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten