donderdag 27 november 2014

Elevator Pitch, Netwerken, netwerken...en oh ja tuurlijk netwerken.

Al een poosje op zoek naar een leuke baan, iets wat ik ECHT wil, en niet iets want een ander echt voor mij WIL. Dus ben ik zelf lekker aan de slag gegaan, met handige tips op met name carrieretijger.nl ben ik vol over gave tekeer gegaan. En en ik moet zeggen het lucht op...werken aan een Elevator Pitch (korte maar krachtige presentatie over jezelf, welke je in principe gedurende de tijd dat je in de lift staat, tegen iedereen die het maar wil horen kunt voordragen), de Elevator Pitch bevat elementen, over wie je bent en wat je wilt bereiken, wat je tot nu toe gedaan hebt speelt hierin natuurlijk ook een grote rol. Voorbeelden van een dergelijke Elevator Pitch, staan thank god lekker op google.nl. Heerlijk zo'n medium wat moeten we vandaag de dag nog zonder. 

Voordat ik me vol overgave stortte op het maken van de Elevator pitch bedacht ik me dat het misschien wel handig was eens te kijken waar mijn interesses nou daadwerkelijk liggen, een beroepskeuze test, ook deze staat lekker op carrieretijger.nl ( handig want nu hoef je niet steeds te switchen van scherm) was volgens mijn inzien dan niet een geheel ondoordachte keuze.
En warempel, wat weet zo'n beroepskeuze test eigenlijk goed wie ik ben, jemig ik stond er zelf een beetje van te kijken, maar om het nu zwart op wit, nou ja meer in pixelvorm op het scherm te zien staan dat ik inderdaad zo conventioneel als de pest ben , en daarbij ook nog artistiek aangelegd was, was gelukkig best wel een bevestiging voor mezelf. Gelukkig geeft carrieretijger.nl hierbij gelijk een prachtig overzicht met de eventueel voor mij bijpassende opleidingen. Makkelijker kan niet, en inderdaad, een opleiding communicatie zal wel voor mij weggelegd zijn. Ook vrijetijdsmanagement kwam in dit rijtje voor. 

Kijk met deze uitslagen kunnen we wat, voor mij was de bevestiging van wat ik al vermoedde leuk te vinden, echt super fijn. Alle voorbij gaande jaren, waren eigenlijk een beetje van de hak op de tak, qua opleidingen en werk. Wat wil je ook, net 16 jaar en dan al moeten kiezen wat ik met mijn verdere beroepsmatige leventje wilde doen...weet ik veel, ik ben nog nat achter mijn oren, de navelstreng die mij zo fijn verbind met mijn moeder is net los geknipt, en de eerst hap lucht vult mijn nog prille longetjes, en u vraagt me wat ik wil doen met mijn leven??? Nou wat dacht u van eerst eens fatsoenlijk genieten, het bezig zijn met mezelf ontplooien...Maar daar was geen tijd voor je bent 16 dus hoppa kiezen. En zo kies je, en kies je, en kies je...niet wetende wat ik nou daadwerkelijk zelf zo leuk vind. Gelukkig krijg ik nu naarmate ik ouder word wat meer zelf bewustzijn, wat ik overigens met beide armen aanpak...heerlijk vind ik het dat ik mezelf nu wat leer kennen. Ook wel handig hoor in de meeste situaties. Nu... ja nu pas weet ik eigenlijk wat ik wil, ik wil dit, ik wil schrijven en daarmee mensen bereiken, handig toch dat die tijger die zo nodig carrière wil maken, daar een flinke duit bij in het zakje doet. 

Thanks to this animal en de beroepskeuze test, heb ik een leuke Elevator Pitch weten te maken. En ben ik hard bezig met mijn netwerk op te bouwen en deze te onderhouden , daarover vertel één dezer dagen meer.  Stay tuned..zoals ze dat zo leuk zeggen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten