maandag 24 november 2014

Dit doet menig kinderhartje sneller kloppen, die goeie oude Sint.

Zaterdag 22 november s' ochtends vroeg met een paar pakken chocomel van de'' enige echte'', en zelf geklopte slagroom, onder de arm vertrokken naar lieve vrienden. Klaar om de intocht van de Sint te vieren, koud was het...een beetje regenachtig, maar nu we er zeker van waren dat de goedheiligman toch echt voet op wal had gezet, en we de komende twee weken van zijn gezelschap mogen genieten, was een warme chocomel met een heerlijke dot slagroom wel verdiend. Een lekker stuk Sint taart, en de nodige pepernoten vallen dan ook goed in de smaak. Met een goed gevuld buikje vertrekken we 's middags richting de boerderij van Hermans Dijkstra, want hier gaat het allemaal gebeuren, tekeningen, slingers, ballonnen een aardige muzikant, warme koffie of thee voor de ouders die een tig aantal jaar geleden met dat zelfde kloppende hartje ook in afwachting waren van de goedheiligman, staan nu volop te genieten van hun eigen kroost, welke al stuiterend, sommigen een tikkeltje zenuwachtig de Sint willen verwelkomen.
De sfeer is top, en zoals dat hoort bij Sinterklaas, mag menig kind even naar voren komen, oepsssss das best spannend, her en der wat knikkende knieën, maar toch. De jongste telg van deze lieve vrienden, leeft al een half jaar toe naar het Sint festijn, loopt midden in de zomer met een I Love Sint t-shirt, en kent de liedjes die gepaard gaan met dit vrolijke feest, als geen ander. Deze Sint fan, had dan ook een leuke canvas tekening gemaakt, die door de mama zorgvuldig ingepakt werd, een mooie strik erop maakte dit cadeautje voor Sint helemaal af. Wat was Sinterklaas blij verrast met dit prachtige cadeau.

Leuk ook dat het oudste kindje van deze vrienden, toch even Sinterklaas op de hoogte wilde houden van het wel en wee rond Opa Piet, dat deze helemaal niet in Spanje zat maar gewoon mee naar Nederland was gekomen. Denk dat meneertje wel drie kwartier met zijn vinger omhoog op de eerste rij gezeten heeft, hij moest en zou de Sint verwittigen, eenmaal in de ranja pauze zag hij zijn kans schoon en rende naar Sinterklaas welke op een mooi versierd podium op een stoel zat. Ziezo dat heb ik even verteld, zag ik hem denken. Heerlijk toch? Geweldig hoe ik de kids van mijn vrienden zie genieten, zelfs de mama van ons crossvriendje ( dit mooie ventje van 6 is helemaal dol op motocross, en ik schijn hem daarmee besmet te hebben ;) )  is in de ban van Sinterklaas, ze regelt en ze doet, ze vliegt van hot naar her, en dit allemaal om het de sint iets makkelijker te maken. Petje af hoor.. zoals haar zoontje ( ons crossvriendje) zegt; ''mama je kunt beter stoppen met werken, je bent altijd zo druk met dingen regelen". Als ik dit zo van dichtbij allemaal mee beleef, dan hoop ik van harte dat ik over een jaar of vier, ook zo met mijn kleine spruit vol verwachting zit, mijn hartje gaat zeker sneller kloppen met dit in mijn achterhoofd. 

Lieve lieve kapoenen, (zoals ze dat in België zo leuk zeggen), waar dan ook in Nederland en omstreken, ik wens jullie een onwijs leuk Sinterklaas feest toe. Drie hoeraatjes voor de Sint..HOERA HOERA HOERA

Geen opmerkingen:

Een reactie posten